donderdag 17 mei 2012

Lars Boom - 4e gastcollege


Vandaag hadden wij ons vierde en tevens laatste gastcollege van Lars Boom. Net als de voorgaande keren begon Lars met het laatste nieuws. Ook deze keer kwam Facebook hierin voor. Het aandeel Facebook is namelijk naar een dieptepunt gekelderd. SoLoMo wordt de nieuwe trend Social,  Local, Mobile. In het kort je checkt in op de locatie waar je bent via bijvoorbeeld Foursquare, je plaatst een foto ervan via je mobiel op Facebook en via een app maak je kennis met de plaats waar jij nu bent. 

Een ander leuk puntje wat Lars aanstipte was of we niet doorslaan in het delen. Hij liet ons een nieuwsbericht zien waarin te lezen is dat een bruidspaar hun gasten vriendelijk verzocht had om geen foto’s te plaatsen social media om zo hun privacy te waarborgen.  En als ik er zo over nadenk hebben zij wel gelijk. Als ik een foto maak van mijn kat in de tuin en deze op bijvoorbeeld Facebook plaats krijgen mijn vrienden deze te zien. Dit is een bewuste keuze van mijzelf, maar wil ik ook dat andere deze foto zien? Dat mijn zusje bijvoorbeeld de foto maakt en op haar pagina zet. Wil ik wel dat haar vrienden zien hoe mijn tuin eruit ziet. 

Na het nieuws ging Lars door naar onze blogs. Hij had een aantal van onze blogs gelezen en gaf nog wat tips aan ons. Zo moeten wij letten op subtitels en site navigatie.  Na de tips en trucs ging Lars wat stellingen met ons door. Zo mochten wij alleen zeggen of wij het eens of oneens waren met de stelling.  Dit gaf leuke discussies. Eén van de stelling was namelijk dat het in travel steeds meer over prijs dan kwaliteit gaat. Ik zelf ben het hier mee oneens. Ik ga voor kwaliteit. Als ik naar een hotel ga wil ik graag in een leuk hotel zitten, mooie kamer, goede bedden en diverse faciliteiten. Ik betaal graag iets extra’s voor. Maar een klasgenoot van mij gaat liever voor de prijs. Haar maakt het niet uit hoe haar verblijf er uit ziet. Zij gaat liever vijf keer goedkoop op vakantie dan twee keer luxe.  

Als laatste wilde Lars van ons weten of wij voldoende kennis beschikken om na onze studie een baan in de online marketing te vinden. Ik moet zeggen dat ik hier over twijfel. De minor E-Touroperating is een klein deel geweest van de opleiding. Voor mij wel één van de leukere onderdelen. Maar of ik nu voldoende kennis beschik, dat weet ik nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten