vrijdag 20 april 2012

De kop is er weer af!

Na een leuke periode beleeft te hebben is de tweede en laatste periode aangebroken van de minor E-Touroperating. Deze werd afgetrapt met een gastcollege van, inmiddels ons zeer bekend, Lars Boom. Lars begon zijn presentatie met de laatste nieuwtjes. Zo heeft Facebook Instagram voor 1 miljard dollar over gekocht. Instagram is een app waarmee je foto’s maakt, direct kan bewerken en op Facebook kan plaatsen. Een andere app wat een groot succes is Drawsomething. Dit programma is een moderne versie van Pictionary. Je krijgt een woord, dit moet je tekenen en je tegenstander moet dan raden wat het is. Ik heb het een tijd gespeeld alleen naar verloop van tijd heb je alle woorden wel een paar keer getekend en daarom ben ik er mee gestopt. Ook opvallend is dat Lady Gaga haar eigen social media website geopend heeft www.littlemonsters.com. Dit is een site waar fans zich kunnen aanmelden. Na het invoeren van je e-mail krijg je een officiele uitnodiging om lid te worden. Het idee is het zelfde als dat van Pinterest, je kan namelijk foto’s en items plaatsen. Let wel hier kan je natuurlijk alleen alles omtrent Lady Gaga plaatsen.

Na de nieuwtjes kregen wij een film te zien van Project Glasses van Google. Het is een leuk filmpje dus zie hier:





Mijn eerste gedachte was VET! Hoe mooi is dat! Maar daarna dacht ik ‘Hmmm straks lopen we allemaal als en stel autisten in ons eigen wereldje pratend over straat’. Maar buiten dat vind ik het wel een mooie ontwikkeling. Dat je via een bril alles kan zien maar ook alles kan doen. Het lijkt bijna op een science fiction film uit de jaren 90. En dan denkend aan Terminator.

Hierna kwam Lars terug op onze blogs. Hij had een aantal van onze blogs gevonden op internet en liet deze aan bod komen. Ook ga hij een aantal tips aan ons om mee te nemen in onze aankomende blogs. Zo moeten we geen stukken tekst kopiƫren, goede verwijzingen maken als wij afbeeldingen van andere willen gebruiken en we moeten ons vooral niet schamen voor onze schrijfstijl!

Vervolgens vertelde Lars ons over een onderzoek van ING genaamd Traveler 2020. Uit dit onderzoek komt naar voren dat reviews steeds belangrijker worden. We gaan dan niet af op ervaringen van bekenden van ons, maar van onbekende die van dezelfde interesses houden. Ook zal Google in 2020 anders gebruikt gaan worden .Tikken we nog 2 a 3 woorden in, dan zullen wij complete zinnen gaan intikken. Wat ik leuk vond om te horen is dat de 5P’s (plaats, prijs, promotie, product, personeel) veranderen gaat naar de 5A’s.  Dit houdt het volgende in:

Actie van jezelf
Alert op wat er gebeurt en wat men (over je) schrijft
Aandacht voor je klanten en omgeving
Ambassadeurs van je merk of werk
Aantrekkelijkheid van wat je doet

Als laatste behandelde Lars het puntje webcare. Hiermee wordt bedoeld hoe een bedrijf omgaat met het internet. Zo liet hij als eerst een filmpje zien van Vodafone. Een man kan niet slapen en vraag via Twitter om hulp aan Vodafone. Zij stuurde hem een link van een app en meneer kon slapen.
Lars liet enkele voorbeelden zien van hem hoe hij via Twitter bedrijven benaderde en wat hun reactie hierop is. Daarnaast gaf Lars nog enkele cijfers:
  •           Uit onderzoek is gebleken dat 40 tot 50 procent van de bedrijven Social Media gebruikt als communicatie middel.
  •           Uit onderzoek is gebleken dat 41 procent 1 tot 3 werknemers in dienst heeft voor webcare.
  •           Uit onderzoek is gebleken dat 99 procent zich bezig houdt met webcare / klachtenafhandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten