donderdag 26 april 2012

E-Commerce dagen in de Jaarbeurs



Woensdag 25 april heb ik samen met een aantal klas genoten de E-Commerce dagen in de Jaarbeurs bezocht. Vol goede moed liepen wij op de klanken van een te vrolijke draaimolen van het station naar de Jaarbeurs. Bij binnenkomst viel het mij op dat het erg chaotisch was op de vloer. Oke wij zijn na de ITB beurs in Berlijn dan ook enigszins verpest. De organisatie daar was zo ontzettend goed voor zo een gigantische beurs. Maar terug naar de E-Commerce dagen. Na een tijd in de rij gestaan te hebben konden wij naar binnen. Helaas geen garderobe dus dat wij konden met onze jas onder de arm de vloer op. Ik denk dat de organisatie niet gerekend had op zoveel bezoekers. De beurs was klein en de mensen op de beurs vloeren waren er veel. Zo veel dat de rijen bij de seminars erg lang waren. Zo lang dat wij niet alle seminars konden volgend die wij ook wilde volgen.

Als eerst volgden wij een korte presentatie van MultiSafePay. Zij hebben een product ontwikkeld dat de consument via één systeem altijd online kan betalen. Er hoeft dan niet meer per webwinkel een account aangemaakt te worden met bijbehorend inlognaam en wachtwoord. De consument heeft één account met één inlognaam en één wachtwoord.

Na deze presentatie volgde wij een lezing van Berend Bouwmeester over Multichannel-The way forward. Berend Bouwmeester is regionaal manager bij Hybris, zij organiseren multichannel voor bedrijven. Bekende klanten van Hybrid zijn onder andere Douglas, Nikon en Nespresso. Berend Bouwmeest heeft ons kennis laten maken met de trends voor 2012, verteld wat multichannel inhoudt en wat Hybrid als organisatie doet. Het leuke is dat tegenwoordig niet meer het bedrijf bepaalt wat er gebeurd maar de klant.

De volgende presentatie die op het programma stond was CRM integratie – koppelen doe je zo. Deze presentatie werd gegeven door twee bedrijven; Yall – Patrick Storms en Trinicom – Patrick Storms. Zelf vond ik deze presentatie niet erg interessant om dat het heel erg op bedrijven gericht was. Het was meer een verkoop presentatie van het product dat zij hebben. Zij richten zich namelijk de het koppelen van geautomatiseerde systemen ten behoeven van CRM. Diverse malen werd de ‘mijn omgeving’ aangehaald. Mij is helaas niet duidelijk geworden want dit nou exact is.

Als laatste bezochten wij een presentatie Social Media conversaties met klanten. Deze  presentatie was zo uitgebreid dat via deze link de presentatie te bekijken is. Maar in een notendop; ons is verteld hoe je via Social Media praat met je klant. Dus hoe zet je Social Media in. Heel interessant en sluit ook heel erg aan op onze minor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten